Ik heb altijd al van lezen gehouden. Vroeger als ik dan een boek had wat ik echt leuk vond las ik dat in een paar dagen uit. Nu heb ik dat veel minder door tijdgebrek, maar in de vakanties lees ik meestal weer veel boeken. Een voorbeeld van een boek dat ik snel heb uitgelezen is 'De Reünie' van Simone van der Vlugt. Het is een thriller, waar ik erg van hou, en het heeft een heel onverwacht einde.
Vroeger keek ik naar de kaft van een boek en dat was het. Nu kijk ik meer naar een bepaalde schrijver, het genre of de titel. Ik neem ook meer de moeite om een achterkant te lezen van een boek met bijvoorbeeld een heel saaie kaft.
Omdat ik nu heel weinig tijd heb, vind ik het lekker om veel te lezen in de vakantie of voor het slapen in bed. En het liefst lees ik dan een thriller, drama of komedie. Ik vind het belangrijk dat ik kan meeleven met de personen en een beeld te vormen van het verhaal. Daarom hou ik niet van fantasy en sience fiction boeken omdat je dan niet echt met de personen mee kan leven en ik vind het altijd snel saai worden.
Ik denk dat mijn leesniveau tussen de 1 en 2 ligt. Ik vind de thrillers van Simone van der Vlugt heel leuk om te lezen en die staan bij niveau 1, maar ik vind het nu ook wel leuk om boeken te gaan lezen van een hoger niveau. Ik ben bijvoorbeeld van plan 'Het Diner' van Herman Koch te gaan lezen op aanraden van mijn zus. Ik ben benieuwd of ik een boek van een hoger niveau net zo leuk vind om te lezen en of ik merk dat het een hoger niveau is.
Ik vind het altijd heel leuk om te lezen en ik denk ook dat het belangrijk en leerzaam is. Iedereen vind het toch leuk om even in een heel andere wereld te zijn, of om even te ontspannen. Ik vind de site 'lezen voor de lijst' erg handig om te zien op welk niveau ik ongeveer zit en welke boeken ik zou kunnen gaan lezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten